Huidige trends voor aftermovies

aftermovie

Een aftermovie is een video die gemaakt wordt om terug te blikken op een evenement, een bijeenkomst  of een activiteit. Je kan een aftermovie ook gebruiken als promotie voor een volgende event. Zo kan je mensen warm maken en enthousiasmeren voor nog een volgende keer.

aftermovie

Festivals volgen hun publiek

Bijna elk festival heeft tegenwoordig zijn eigen aftermovie. Vaak is het een korte samenvatting, circa vier minuten, van een heel weekeinde. Alleen de hoogtepunten worden er even uitgelicht. Het gedoe met het opzetten van de bühne, de tenten, het licht en het geluid, dat wordt niet getoond. Een spetterende eindshow, een sensationeel spektakel met lichtshows, is natuurlijk wel iets om in de aftermovie op te nemen. Men huurt hiervoor speciaal fotografen en cameramannen in. Klaarblijkelijk vindt men het de investering waard.

Sommige aftermovies zijn wel wat langer dan vier minuten en geven een uitgebreidere impressie. Deze worden bijvoorbeeld op YouTube geplaatst en kunnen zomaar meer dan een miljoen kijkers trekken.

Deze filmpjes worden vervolgens door deze kijkers weer gedeeld op bijvoorbeeld Facebook en zo krijgt het evenement naamsbekendheid; ook in het buitenland. De bedoeling is om interactie te hebben met het publiek of het toekomstige publiek.  Als er wifi op het festivalterrein is kunnen ook de bezoekers filmpjes en foto’s maken en uploaden en dit op Facebook of Instagram plaatsen om op deze wijze het direct te delen met vrienden. Dit zal steeds vaker normaal worden, zeker als dit technisch gemakkelijker wordt en die kans zit er dik in.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*